Resim hosting: UploadEdit.com

Friss topikok

Az újságírás kinyír, de életben tart míg csinálod

DON'T!

DON'T!

Tivi Unleashed

2009.11.27. 08:40 GyZ

avagy egy Heti Hetes Szereplőlamentáció

Farkasházy Tivadar szuperprodukciója az, hogy nincs neki. Funkcionális-, kövér ígéreteket duruzsoló életélménykéjenc, tudományos szemlélő és kultúrális iránytűaspiráns, kinek személyes tragédiája hogy a hőn áhított romlatlan figyelmet az erre alkalmas eszközök hozzáférhetetlensége miatt képtelen maga köré gravitálni.

Teddy bébi félreértéseken alapuló, írott bohózattoposzaival, kozmikus ívű érdeklődésre számot JOGGAL és rigorózusmód tartó életélményvillantásaival valamint markáns míveltségélményének szertelen kedvvel történő körbeteregetése révén negyvenkilencből kétszer képes magát cukormentes szórakoztatófaktóriálissá erőszakolni, de csak azért, mert a többiek által tartott tükröket leleménye van eszközként alkalmazni. A tükröket tartják a többiek lelkesen, hát persze, hiszen ők is dolgozni jöttek. Teddy életélménysatírozásainak főbb elemtípusait egy erre használatos, Farkasházy Tivadar Történetgeneráló program is kiadhatná. Ilyen szövegcsonkocskák az építőlemek, hogy:

- aki ismeLte PavaLotti haLmad-unokatestvéLének Légi szobatáLsát -

- és szembe jött velem -

- kéLdem tőle: "az űLuzató?!" -

- kideLült hogy nem a Mimi az -

- és talált egy Calavaggio autogLamot -

- vele fogtam kezet -

- belehányt a Mimi ölébe -

- és megint -

- ott volt Obama -

- de nem láttuk -

- őt én ismeLem -

Tivadar többnyire másféldimenziós kivitelben ráduszított életélménybeszámolói - ebből az EGY a Teddy hangja, a FÉL pedig az, amiről beszél - pontosan fele annyi ideig érdemesek odaadó figyelmedre, mint ameddig tartanak. E légüres időtér viszont titkos-, sőt titokos játékra csábít, melynek neve: hajlandó vagy e beprodukálni a szemkörnyéki tikket Teddy aktuális műsorának tizedik percében? Köszöntsd ugyanakkor az üröm mellett beájult öröm poézisét, lelkes televíziónéző, és mondám hamarost, hogy miért.

Teddy kozmikus proporciókra kicsit sem törő szomorkás egóvillantásai ugyanis a bónuszként megajánlott és opciószerűen elvihető agysejtpusztítás mellett kitűnően alkalmasak az előadójának való - egyébként önző és mint ilyen illegális - önöröm benyammogására, hiszen a sóelem itt pont az, hogy mindenki világosan észleli, hogy Teddy sztorizásban 100-ból 99-szer epikusan kudarcos, - a maradék egyet pedig mindig csak a Mimi látja/hallja - de a Produkció működési felülete éppen az, hogy Teddy hagyva van hogy szar legyen. Érted. Mert ez abszurdan humoros. Teddy szerepe hogy ő sztorizásra virtuálisan alkalmatlan, a tied meg, hogy azon röhögsz, hogy ő sztorizásban szar. A rémület anatómiája azonban nem itt lesi tohonya éberségedet, te kis te! A para az, hogy, miután kiderül hogy Teddy végül mégsem fog eljutni oda ahová kezdetben azt remélted hogy

- EL SEM FOG INDULNI -

eztán a többi szereplő figyelme a tiéddel együtt kezdi meg óvatos, ám tartóztathatatlan konvergálását egy retard, lobotomizált pókmajom vonatkozó tulajdonsága felé. Konzumsznoboknak: respektív attribútumának irányultságába. Mit csinálsz ilyenkor? Zwei stühhe eset van. Egy rossz és egy jó. A rossz az, hogy szórakoztatod magad. A jó, ha esetleg másokat is. Mikor valaki olyan sajátos tud lenni mint sztorizás közben Teddy, úgy biz' csalfa aranyat ígér a szabcsiidcsidre leső humorságosságos susnyákostukmányosság.

Köszi hogy maradtál, lávör. A sóműsor e pontján működésbe léphetnek a sajna mindig működésbe hozható és eladható-, tökéletesen álmosító poéncsatornák. Ezek közül az Abszolút NukleáLis KatasztLófa mi más is lehetnők, mint a menetrendszerű disznószóvicceskedés by Hajdú Steve. Haaah és hóóóh, Steve végre megajánlhatja szokásos kikacsintós-szexeddzős poéntorzulatait és szopósnyalós szóvicceit, Bajor Imre raccsolhatva utánozhatja Teddyt, - ami matematikai számításaim szerint éppen 5 éve már hogy 0.005-el poénosabbabbabb mint Hajdú Steve kikacsintós-dugósbaszós poéntorzulatai és szopósnyalós szóviccei - de ami a Lényeg, azon túl hogy a bélyeg ragadjon - ÉÉÉRTED Steve, hogy RAGADJON, éééééérted, MAHHHAHAHAHHH, mint a TUDODMI, ééérted, Steve! - hogy a néző mosolyoghat magának magáról miközben Teddyt - a nézőkre való tekintettel - !TSAK! - lájtosan szivatják szereplőtársai.

"It's always funny until someone gets hurt and then it is just hillarious."

Stephanie Miller

Hol is faultoltam? Teddy a másokat mesterfokon csodáló és Csodálatát Saját Csoda Gyanánt ... őőő ... HELYETT Megéneklő, ki mások letéteményeiről alkotott személyes véleményébe díszcsomagolva adja át bizalmasan a Te Részedre egyébként számodra jelentéktelen Ennen Magát, ki az Átadás aktusával mégiscsak jelentésteljessé válik, és gyönyörködheté' így saját (média)tükröződésében pusztán azáltal, hogy gazdagabbá tudta tenni megejtő radarod érzékenységét, te semmiember-söpredék, nyavalyás kultúrtahó.

Teddy legtiszteletreméltóbb tulajdonsága, hogy megbékélt vele hogy ő maga nem Előadó. Teddy tiszteletre legkevésbé sem méltó tulajdonsága hogy produkciója az, hogy hivatkozott békeélményéből publikus keretek között veri ki az aligszart péntek esténként, és mindez vasárnap este oda van vetve a néplélek elé is. De ez teljesen oké, mert a sóbizniszbe simán belefér. És egyébként is. MINDEN mozilátogatóban ott lakik a Világ Legnagyobb Filmrendezője. (Csak nem értem miért, mert én vagyok az különben.) Amit Teddy mond, az FONTOS. UGYANÍGY az. Tehát hogy hogyan is az?? Sehogy, természetesen. De most jövődik a mögöttes logicka. Innen már a körvonala is látszik.

Észlelés:

Teddy stratégiája a siker learatására, hogy ő az, aki kommoditásként nyers kultúréberséget kínál, és számol be arról, aminek sikere van. Teddy funkciója a naprakész információ megajánlása. Ha Teddynél felkészültebb vagy abban a témában melynek ő még adás előtt gondos alapossággal utánanézett, akkor vagy te csalsz, vagy rosszul tudtad, amit Teddy viszont jól.

Vád:

Teddy a Lelkes Kritikus, de csak mert mint minden nyomorult Lelkes Kritikusnak, vég-kommoditása Farkasházy Tivadarnak SEM MÁS, mint: ennenmaga. Érted. Nagyon kevés kritika szól a tárgyról, és itt van hogy miért: mert hogy olyan kritikát alkothass amit esetleg meghallgatni is érdemes, ahhoz ismerned kell a tárgyat. A tárgy ismerete pedig sokkal nagyobbabb figyelmet és odaadást követel meg, mint képzelhetn -ő- -ő- k.

JFC, Teddy beszél arról hogy sír a Wagneren. De nem a Wagner a lényeg a kijelentésben. Hanem hogy ő azon sír. Mert a Teddy az egy érzékeny. Ő SÍR a Wagneren. Mert ő ÉRTI. Ő képes leadni azokat az emocionális vibrációkat amiket Wagner zenéje invitál a zizegő asztráltestből. Mert ha a Wagner lenne a lényeg, akkor nem kéne azt hallgatnom, hogy ő azon sír. Ez nem releváns információ. Ez Tivadar emocionális exhibicionizmusának nyílt kifejeződése, a metafizikus segélykiáltás. Ő ezt tudja hozzátenni a Wagner élményhez.

Mert egy józan valóságélményben - oxymoron - olyan hölggyel/úrral/neccharisnyás férfiidiótával/ázsiai és/vagy afroamerikai biciklistá(v)(k)al/sikettel megyek Wagnerre - affene - aki gyaníthatóan képes majd fogni az ott kimért verszátilis rezgéseket. Verszátilis jelentése: réteges. Sokoldalú. Ez úgy jön ide, hogy sajnálom, de Tivadar nem sír IGAZÁN a Wagneren, ha szükségét érzi annak hogy közölje hogy ő IGENIS sír rajta. Ezzel szerintem szükségszerűen felsérti a közte és Wagner zenéje közötti szent érzelmi kapcsolat fincsi szimbiózisát. Hiszen a szimbiózis azért szimbiózis, mert így, ebben a rám aggresszált formában a másé nem tartozik rám. Ez Wagnerre és Tivire tartozik. De szerinte NEM! Ez nyilvánvaló abból az aktusból, hogy Tivi aggresszálja a valóságomat azzal, hogy azt kell hallanom, hogy ő hogy sír a Wagneren. Tivi ezzel szerintem megöli az élménye intimitását. Fel vagyok bátorodva! Mintha Wagner kapcsán nem lenne evidens a sírás. Vagy az Aviátorban, amikor bejátsszák Bach démolltokátaésfúgáját! Azt sem érti mindenki hogy az a legduLvábbabb sci-fi! De Teddy és én éLtjük! SíLunk Lajta!

Tehát eszmemulasztásom kifutása annyi mint: a hír AZ, ha valaki nem sír a Wagneren, mert akkor olyan hölggyel/úrral/neccharisnyás férfiidiótával/ázsiai és/vagy afroamerikai biciklistá(v)(k)al/sikettel mentél Wagnerre, akinek szeksz közben nem is akarsz a szemébe nézni. Pedig AZ ám csak az Igazán Disznó dolog, az alatt minden dolgok veszélytelen, dőre gyerekségek csupán, kérem!

Ne legyen maga balga. Mertmivelhogytudniillikzizzentemtisztelettel:

Wagner is better than it sounds

azaz: Wagner jobb, mint amilyennek hangzik.

Nem tudom, ki mondta

Utóvád:

Tehát figyeljük meg, amint Teddy félreérthetetlen utalást tesz saját, nagyfokú érzékenységére és emocionális radarjainak hallatlanmód kifinomult kalibráltságára, hogy ezért is csodálhasd Őt, Farkasházy Tivadart, ha már másért nem csodálhatod. Tivadar mint személyes accomplishmentet tálalja az elvárható emberi kultúréberség azon járulékát, hogy Wagner ajánlmánya tökéletesen alkalmas az érzelmi involváltság ama finom formáinak becézgetésére mely sírásra készteti a zenecsemege éber és őszinte megélőjét. Mert a zenének ez a lényege és Wagner a Zene Mestere, szeled, nyamvadtka? Sírtál? Én is. Úgy ahogy neked jó. Tivadar ezúttal - mint megannyiszor - elfeledé' megtenni a természetszerű alapészlelést: a megélés, akár a paplanvalag: van minden kövér nőnek.

És most beszéljünk kicsit Teddyről. Teddy a szeretetet és az annak testét alkotó figyelmet szürreális információk bemagolásával és kérlhelhetetlen, adás alatti elővezetésével követeli. Teddy csípőtájékra gondosan bekészített, ÁM!, sunyimód alkalmiként besumákolt észlelései az imdb Trivia! szekciójának regiszteréből lesik riadt/somfordi éberségedet.

Teddy csak kezsöl bekérdez valamit amolyan játékos matektancsis vizsgáztatás gyanánt, de ezt azért csinálja, mert előzőleg

!Rogyásig Edukálta!

magát a kapcsolódó topikból, ne legyenek kétségeid - vagy ha vannak, úgy brutalizáld azokat a mediaplayer.blog.hu buzgón bólogató ajánlásával. Ez mind azért van, hogy az adásban Teddy mint elképesztő míveltséget magáénak mondható intellektuális csillagkvadráncs tündökölhessen. És mindig sikerül is. JÓ??! Az adás előtti-, témának való utánajárás és a kapcsolódó, érdekes információk betanulása az adás alatti elővezetés előre megfontolt szándékának célzatából kifolyólag: alapkonfig a Teddynél. Szerintünk. De a hangok még nem biztosak ebben.

Most már de. Tudtátok hogy a Coca Colát eLedetileg köhögés elleni gyógyszeLként áLulta egy fickó és egy összeg ellenében két szót íLt fel neki egy beteg, azt ígéLve hogy a két szó napok alatt gazdaggá teszi? "Bottle it!" azaz "Palackozza!" Érted. Igen, Teddy, ezt pont tudtam. De kár Teddy hogy ez a sztori sem rólad szólt, Teddy! Viszont te mondtad el, és a Lényeg: ez. Farkasházy Tivadar és én együtt tudjuk a világ minden-, társasági közegben érdekességként megajánlható információját. Kérdezz egyet! - Köszi, ezt pont a Teddy tudja.

Tehát rettegj mikor Teddy a fent említett módon, amúgy műalkalmilag bekérdez valamit. Mert mindannyiszor Tivadar felteszi az első-, kezsölnek, ártatlankának és messzemenőkig veszélytelennek álcázott kis spontán kérdését, - INKVÁJRI!, érted!, inkvájri! - úgy bizony biztos lehetsz benne hogy Teddy Csőre Van Töltve és régen nála már a saját kérdésére adandó, sacc 30 percesre taksálható Megoldás és a kapcsolódó-, extraként elvihető Kiselőadás. Teddy sosem kérdez feleslegesen. Teddy viszont néha beszél feleslegesen. Tudják ezt a műsor szerkesztői is, így Teddyt többek között az abszurdhumor sajátos abszurditásaként tálalják. Na, ez abszurd? Teddy politikai észlelései szerintem relevánsak és józanok, de benyomásom szerint jobban engedi hogy lehangolja őt a jobboldali valóságcsatorna mint azt hagyni érdemes. A politika csak onnan látszik, ahonnan nézed. De nem muszáj nézned. Én is rosszul vagyok a Fidesz retorikától, de az egész egy rossz-, sőt megadom: ócska bűvészmutatvány melynek kellékesei a magyar rutinrosszkedv és a politikailag pólustalan igényű tájékozódásra való elemi hajlandóság totális hiánya. Ez olyan jó volt, majd ellövöm máshol is.

*Bicepszugráltatás.*

Összegzésül, Teddy szeretetreméltó figura, kinek Lényege a titkos szomorúság, kinek álma emlékezetes köz-örömök saját jogú létrehozása és az ezek nyomán fellépő siker hálás benyammogása. Lenne? Vagy az? Vagy mi? Teddy ugyanis - ahogy már vizsgáltuk és ahogy más szavakkal ő is (f)elismerte - már megbékélt vele, hogy ő maga nem Előadó. Teddy a puszta kapcsolattartás- a puszta megmutatkozás és kifejeződési csatorna gyanánt tálalja szokatlanul nagyfokú műveltségnek exponált érdekes információit, de ezek a közlendők csupán helyettesítői annak a kommoditásnak, mely átadására Teddy ez idő szerint - saját maga legnagyobb fájdalmára - képtelen. Teddy Álma ugyanis az, hogy karizmatikus művészetteljesítményt ontó Saját Magáért szeressék, ne a mondandójáért. Ezzel mindenki így van, Teddy. DE! Amit soha nem is akartál, az nem produkció.

A Teddy Mutatvány emígy takará' e titkos sebet, valóban. Tivadar bébi sztorizáson túli találati aránya egyébként nem reménytelen, sőt távollétét követően titkos, szégyellt szánalomban kultivált szeretet ivitál a szív mindannyiszor neve újra hallik, pedig már majdnem sikerült őt elfelejtened. Na hát ez a főpara. Mert akit a sóbizniszben el lehet felejteni, azt simán érdemes is. Tivadar a Heti Hetes Abszurd maga, ha jól vélem, akkor az egyetlen szereplő aki mindig ott volt és mindig ott lesz. Teddy kirobbanthatatlanná tette magát a sóból és ezt el kell fogadni. Én elfogadom és kíváncsian várom, hová fejlődik.

Teddy figyelmébe:

Bore: a person who talks when you wish him to listen.

Külföldiülnemtudók figyelmébe:

Juszak.

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény hetes heti analízis teddy pszihó

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaplayer.blog.hu/api/trackback/id/tr61531489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.